Søndag d. 7. oktober afholdt Aalborg Judoklub sæsonens første vendelboturnering i Idrætshallen Østre Alle i Aalborg.

Der var ca. 85 deltagende kæmpere. Vi havde tilmeldt 10 og følgende opnåede placeringer:

1. plads og guldmedalje:
Nikolaj Axelsen drenge B –35 kg
Søren Moss Nielsen drenge B -60 kg

2. plads og sølvmedalje:
Frederik Luther drenge B -50 kg
Lasseray Ravn drenge B -55 kg
Martin G. Thygesen drenge B –60 kg

3. plads og bronzemedalje:
Christina Axelsen piger B –40 kg
Jakob Jensen drenge B –35 kg

Lineup før træningen. Venligst udlånt af Ørsø judoklubI forbindelse med stævnet blev der lørdag den 6. oktober afholdt fælles træningslejr for alle de Nordjyske klubber i Aalborg Judoklubs lokaler.

I lejren deltog i alt 24 judokaer – heraf 6 fra Aalborg. Om eftermiddagen blev der primært arbejdet med ne-wasa (gulvteknikker). Efter aftensmaden blev der arbejdet med tachi-wasa (stående teknikker) og træningen blev afsluttet med lidt leg for alle størrelser.

Efter frugt og saft var det en flok trætte unger, der (næsten) gik til ro kl. 22.

Der skal lyde en stor tak til de forældre, trænere og andre frivillige der hjalp til med at afvikle stævne og træningslejr.