Rent bord i Fighter- og Pokalturnering

Aalborg Judoklub deltog i weekenden i Vendelboturneringen i Dronninglund, som blev afholdt af Ørsø judoklub. Aalborg havde 12 kæmpere tilmeldt turneringen, men pga. afbud fra 3, var det de 9 tilbageværende kæmpere, der skulle repræsentere klubben. Det gjorde de til gengæld på fornemste vis, idet kæmperne gjorde rent bord og vandt alle pokaler i Fighter- og Pokalturneringen.

I Vendelboturneringen viste kæmperne ligeledes flot Judo. I begynderrækken blev finalen i den store -35 drenge klasse et rent Aalborg opgør, og klubben sikrede sig dermed både guld og sølv i klassen.
På det seneste er en del kæmpere fra Aalborg Judoklub skiftet fra B-rækken til den bedste A-række, som byder på de mest rutinerede kæmpere. Springet fra B- til A-rækken kan være meget stort, og der skal kæmpes hårdt for hvert et point. De ”nye” A-kæmpere har dog klaret sig godt, selv om der naturligvis fortsat skal arbejdes hårdt til træningen, for at komme helt til tops i den bedste række.

Guld
Gustav Heby Pedersen : -35C