Aalborg Judoklub deltog søndag den 29. januar 2012 i årets første ungdomsturnering med 7 kæmpere.

Sofie Heby Pedersen var rykket en vægtklasse op til denne turnering og deltog i drengeklassen i -40 kg sammen med klubkammeraten Nicklas Andreasen. De 2 kæmpere dominerede klassen ved at vinde hver deres indledende gruppe samt hver deres semifinale, hvorefter de mødtes I finalen. Finalen blev en meget tæt affære, og det var tydeligt, at de 2 kæmpere kendte hinanden godt fra den daglige træning. Den ordinære kamptid sluttede uden scoring, og kampen skulle derefter afgøres ved golden score (den der først får et point vinder). Efter endnu en tæt kamp sikrede Sofie sig guldmedaljen ved et kast til yuko, mens Nicklas måtte tage til takke med en flot sølvmedalje.

Andreas Vestergaard, som blot har gået til judo i ½ år, kan fortsat kalde sig ubesejret, da han endnu en gang vandt alle sine kampe, og dermed sikrede sig endnu en guldmedalje I drenge -45 kg. Imponerende.

Jasmin Lynge Larsen var havnet i en meget jævnbyrdig gruppe, og da alle de ordinære kampe var overstået, var der 3 piger, der havde nøjagtig samme antal point. De måtte derfor ud i omkampe for at finde vinderen. Her viste Jasmin sig som den stærkeste og vandt sine to omkampe, hvorefter hun kunne lade sig hylde som vinder af klassen.

Christina Axelsen, Mathias Østergaard og Simun Ravn stillede op i den stærke A-række. Christina vandt bronze og vandt en af sine kampe efter blot 5 sekunder ved et flot kast til ipon – turneringens hurtigste sejr. Mathias Østergaard var på grund af manglende tilmelding i sin klasse rykket en klasse op, og endte trods en flot indsats uden for medaljerækken. Simun Ravn deltog i samme vægtklasse og sikrede sig bronzemedaljen efter flere flotte sejre.

Tillykke til alle kæmperne.