Fredag den 30. november og lørdag den 1. december blev der afholdt træningsweekend i klubben for børneholdet. Efterfølgende var alle medlemmer inviteret til julesjov i dojoen.

Fredag aften var fokuseret på stående teknikker, og der blev trænet forskellige øvelser til O Soto Gari samt O Uchi Gari samt selvfølgelig stående kamp. Efter et par gang i tovene og lidt træning af ben, var det en flot trætte unger der gik til omklædning. Der var dog stadig kræfter til en gang bold i dojoen mens saft, frugt og boller blev gjort klar. Klokken 22 gik vi til ro og næsten alle faldt hurtigt i søvn.

Næste morgen stod den på oprydning og støvsugning i dojoen, mens morgenmaden blev gjort klar.

Til formiddagens træning viste Rikke et par vendeteknikker, som blev øvet flittigt. Efter en del runder med gulvkamp var de fleste ved at være klar til en ordentlig gang frokost.

Efter frokosten mødte flere op i klubben. De skulle med Rikke og Lizzie i skoven, mens Ole afholdt træning for forældrene. I skoven blev der leget ”alle mine kyllinger kom hjem” og ”stå-trold”, mens forældrene til træningen i dojoen fik en let omgang træning, hvor spørgelysten var stor.

Klokken tre mødte endnu flere op børn og forældre frem i klubben. De deltog i legene i dojoen, hvor ”rensdyrene” vandt knebent over ”julenisserne”. Efter en times aktiviteter i dojoen var det tid til at nyde til saft, æbleskiver og gløgg i kantinen.

Som altid en stor tak til de forældre, der hjalp med boller, pølsehorn samt gløgg og æbleskiver.