Fredag og lørdag d. 20-21. juni 2008 blev der afholdt træningslejr for børneholdene i klubbens lokaler efterfulgt af klubmesterskab og grillaften.

Vi mødtes i klubben fredag kl. 18 og fik placeret soveposer og anden bagage i motionsrummet inden vi klædte om til træningen kl. 18:30.

Under opvarmningen prøvede vi lidt nye øvelser, hvorefter der blev trænet IPPON-SEOI-NAGE samt kombination til KO-UCHI-GARI. Alle havde rig mulighed for at prøve teknikkerne i praksis på de bløde måtter. Efter den tekniske træning var der mulighed for at vise sine evner i rebene, hvor selv flere af de mindste var oppe ved bjælken hele fire gange!

Efter træningen blev alle vejet, så der kunne blive lavet kamplister til lørdagens klubmesterskab.

Efter bad og omklædning gjorde de store piger frugt og boller klar, mens de store drenge dækkede vinduerne til med måtter. Vi nød alle frugt og boller inden det blev tid til at pakke soveposerne ud og gøre klar til natten.

Kl. 22 blev lyset slukket og efter lidt snak i krogene faldt alle snart i søvn.

Lørdag blev børnene vækket kl. 7:30 og mens de pakkede soveposerne sammen, fandt trænerne morgenmaden frem. Et par frivillige fik støvsuget dojoen, så den var klar til brug.

Efter morgenmaden var der lidt fritid, som blev benyttet til fodbold, tegning m.m. inden træningen startede kl. 10.

Til denne træning blev der trænet NE-WAZA (gulv teknikker) og kæmpet en del winners/loose.

Efter frokosten ryddede de store drenge op i køkkenet og fik støvsuget i klublokalet, så der var pænt når forældrene mødte op til klubmesterskabet. Imens slæbte de mindste drenge bænke ind i dojoen.

Lidt i 14 mødte puslingene op. De blev vejet ind og der blev lavet kamplister for dem, mens forældrene fandt på plads i dojo og klublokale.

Kl. 14 startede klubmesterskabet, hvor Rikke dømte, mens Jannie klarede listerne.

Klubmestre 2008:
Puslinge, Philip Ranch Svendsen
-35 kg, Jackie Gade
-42 kg, Christina Axelsen
+42 kg, Martin G. Thygesen

Efter klubmesterskabet for børnene var blevet afviklet, blev der serveret kage og kaffe i klublokalet. Herunder blev nogle seniorer enige om, at de da også skulle have afklaret et mesterskab. Så på trods at adskillige stykker kage i maven blev der hurtigt klædt om og varmet op.

Stine dømte kampene, som resulterede i at Kim (Lade) Christensen efterfølgende kunne kalde sig for vinder af ”Klubmesterskabet for seniorer +42 kg”.

Efterfølgende begav en hel del børn og voksne sig til Stolpedalsskolens idrætsareal, hvor der blev spillet rundbold, mens grillen blev tændt i klubben.

Ved 18-tiden var grillen klar og kød i næsten alle afskygninger blev prøvet herpå. Efter maden forsøgte børnene at holde ud, men de fleste var efterhånden meget trætte og lidt efter lidt brød familierne op.

Tak til alle for en hyggelig weekend i klubben!

Klik her for at se flere billeder fra weekenden.